Abonneer u op Updates

    Wat is heet

    Wanneer gebruik maken van een geheimhoudingsverklaring?

    mei 22, 2023

    Beladingsbalgen – Een overzicht van toepassingen en voordelen

    mei 19, 2023

    Hulp bij aanbestedingen: wat zijn de mogelijkheden?

    mei 12, 2023
    Facebook Twitter Instagram
    maandag, juni 5
    Raoulvanderweide
    Facebook Twitter Instagram
    • Zakelijk
    • Arbeids
    • Groothandel
    • Industrie
    • Juridisch
    • Marketing
    • Verbouw
    • Werken
    • ZZP
    Raoulvanderweide
    Zakelijk

    Waarom ieder bedrijf een selfservice portal zou moeten hebben

    ChrisBy Chrisapril 8, 2023Updated:april 8, 2023Geen reacties3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    bedrijf
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Veel bedrijven staan voor dezelfde uitdaging. Hoe bereik je het personeel en hoe zorg je ervoor dat je medewerkers zich betrokken voelen bij het bedrijf en hoe ze heel eenvoudig hun zaken kunnen regelen? In het verleden was er het intranet. Doorgaans een webpagina die door een medewerker werd beheerd en gevuld met bijvoorbeeld de laatste nieuwtjes over het bedrijf. Het intranet is een tijdrovende en dus een kostbare oplossing om je personeel op de hoogte te houden. En het is een feit dat veel van de pagina’s niet interessant of gebruiksvriendelijk genoeg zijn om het personeel geïnteresseerd te houden. Daarom biedt een selfservice portal uitkomst. Met een selfservice portal kun je ook veel meer dan je personeelsleden informeren.

    De selfservice portal: eenvoudig in gebruik

    Een selfservice is eenvoudig in gebruik. Iedere medewerker heeft zijn eigen profiel en kan dus van alles regelen. Je kunt ook in één keer je personeelsleden bereiken, interne berichten versturen en je kunt ook belangrijke informatie delen. In een afgesloten en veilige omgeving waar alleen jij en je personeel toegang tot hebben. Zowel het gebruiken als het up-to-date houden van een selfservice portal is eenvoudig. Het is doorgaans ook een webbased applicatie die niet lokaal geïnstalleerd hoeft te worden.

    Zaken regelen met een selfservice portal

    Verlofdagen aanvragen en beheren. Dat is altijd een hoofdpijndossier, terwijl dat met een selfservice portal veel makkelijker wordt. Geen onduidelijke verlofbriefjes meer die ook nog eens handmatig verwerkt moeten worden, maar gewoon een eenvoudige omgeving waarin de medewerker zijn verlof aanvraagt en waarbij de manager automatisch een bericht krijgt om het verlof te accorderen. Vervolgens wordt het door een koppeling met de salarisadministratie ook correct verwerkt en heeft iedereen goed zicht op hoeveel verlofuren iemand nog heeft. Het portaal is ook enorm handig voor bijvoorbeeld het verwerken van declaraties en het bijhouden van rittenadministraties van de zakelijke auto’s die je aan je personeel beschikbaar stelt.

    Bereik je personeel en zorg voor meer betrokkenheid

    Met een selfservice portal kun je dus ook het personeel snel en eenvoudig bereiken. Door het aantrekkelijke uiterlijk en de gebruiksvriendelijkheid, maken medewerkers ook graag gebruik van het portaal. Op die manier kun je er dus ook voor zorgen dat je personeel zich meer betrokken voelt en ook het gevoel krijgt dat ze up-to-date zijn over alles wat zich binnen het bedrijf afspeelt. Je kunt ook bij speciale gelegenheden het portaal gebruiken om personeel speciale kortingen aan te bieden of je laat ze bijvoorbeeld zelf een keuze maken tussen een aantal opties die ze als kerstgeschenk willen ontvangen.

    Til de kennis naar een hoger niveau

    Met een selfservice portal kun je ook een sectie inrichten als kennisbank. Die personeelsleden kunnen raadplegen om kennis te vergaren. Je kunt zelfs complete e-learnings en opleidingen beschikbaar stellen als je personeel wil enablen om zich verder te ontwikkelen. Via het portaal kunnen ze opleidingen volgen of een verzoek indienen om aan een bepaalde training of deelnemen aan een seminar dat op de kalender staat. Op dat vlak kan een selfservice portaal bijvoorbeeld ook als bedrijfsagenda dienen. Lees ook meer over de voordelen van een klantenportal.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Chris
    • Website

    Related Posts

    Wanneer gebruik maken van een geheimhoudingsverklaring?

    mei 22, 2023

    Hulp bij aanbestedingen: wat zijn de mogelijkheden?

    mei 12, 2023
    Mis het niet
    Zakelijk

    Wanneer gebruik maken van een geheimhoudingsverklaring?

    By Chrismei 22, 20230

    Vandaag de dag is het zo dat er binnen de zakelijke wereld vaak samenwerkingsverbanden worden…

    Beladingsbalgen – Een overzicht van toepassingen en voordelen

    mei 19, 2023

    Hulp bij aanbestedingen: wat zijn de mogelijkheden?

    mei 12, 2023

    De betekenis van de Eredivisie

    april 14, 2023

    Abonneer u op Updates

    Over ons

    "Verreweg de beste prijs die het leven biedt, is de kans om hard te werken aan werk dat de moeite waard is."

    Facebook Twitter Instagram Pinterest Vimeo YouTube WhatsApp
    Onze keuzes

    Wanneer gebruik maken van een geheimhoudingsverklaring?

    mei 22, 2023

    Beladingsbalgen – Een overzicht van toepassingen en voordelen

    mei 19, 2023
    Recente Berichten
    • Wanneer gebruik maken van een geheimhoudingsverklaring?
    • Beladingsbalgen – Een overzicht van toepassingen en voordelen
    • Hulp bij aanbestedingen: wat zijn de mogelijkheden?
    • De betekenis van de Eredivisie
    • Administratie
    • Algemeen
    • Arbeids
    • Bedrijven
    • Beleggen
    • Consultant
    • Financieel
    • Groothandel
    • Horeca
    • Industrie
    • IT
    • Juridisch
    • Kantoor
    • Marketing
    • Verbouw
    • Verzekeringen
    • Werken
    • Winkelen
    • Zakelijk
    • ZZP
    © 2023 raoulvanderweide.nl Alle rechten voorbehouden.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.